Skip to main content

Apple: Think Different

Není to dlouho, co proběhla Apple Keynote 2016, kde společnost Apple představila světu novinky, na kterých usilovně pracovala v předešlých měsících. Pokaždé tuto akci provází neuvěřitelné šílenství v podobě rozhovorů, teorií, řeší se v médiích a na sociálních sítích. Po tom všem následuje den, kdy se spustí oficiální prodej nových produktů a my můžeme sledovat další vlnu šílenství. Média a internet zahltí fotky a reportáže fanoušků, kteří jsou schopni investovat několik hodin či dokonce dnů svého života, zařadí se do fronty a společně čekají na svůj nový produkt od Applu. Ne jen na pár místech, ale na celém světě!

20121020_01-4dd23242-182c-4c37-a57a-ddf3f6169f5d

Zajímalo mě, proč se to děje a kde se vzalo to každoroční davové šílenství. Rozhodl jsem se udělat menší výzkum u uživatelů Applu, abych zjistil, jak to vlastně s celkovou oddaností zákazníků k této společnosti je. Čím si Apple získal takovou řadu příznivců? Je to samotnými produkty, inovacemi nebo aurou Steva Jobse?

Kdy nastal ten velký boom?

steve_jobs_headshot_2010Nejprve se zaměříme na to, v jaké době se Apple stal tolik populárním. Určitě si každý pamatuje rok 2007, kdy Steve Jobs stál na pódiu ve svém klasickém outfitu – černém roláku, modrých džínách a řekl ,,budeme mu říkat iPhone,, Obrovská revoluce pro svět elektroniky a milník pro společnost Apple, protože právě iPhone jí získal mnoho nových příznivců. Ten největší zlom, ale přišel v roce 2010. Byl to rok, kdy se o Applu dozvěděl každý! A odpovědi dotázaných to potvrzují. iPhone 4, je to právě on, který významně zasáhl do světa elektroniky, a také se u většiny uživatelů stal prvním produktem s nakousnutým jablkem. To vše se také odrazilo cenách akcií, které začaly růst astronomickou rychlostí.

Co konkrétně nové zákazníky ke společnosti Apple přivedlo? Byla to zvědavost, elegance, jednoduchost, trvanlivost a rychlost produktů. Každý produkt není jen kus elektroniky, je to Apple. To jsou důvody, proč lidé, kteří si jednou koupí produkt od Applu, už většinou u Applu zůstanou. Pro mnohé se stal Apple i životním stylem, právě díky jeho jedinečnosti.

Spokojenost uživatelů a cena. Vysoká nebo adekvátní?

Dalším bodem, který je třeba zmínit je určitě spokojenost uživatelú se společností Apple a jejími produkty. Všichni dotázání jsou 100% spokojení se svým produktem, což je až neuvěřitelný výsledek! Potvrzuje to sílu této společnosti, ale také komunity, kterou tvoří její věrní zákazníci. Každý z dotázaných je natolik spokojen, že doporučuje produkty Apple i svému okolí. Velmi efektivní reklama!

Apple_school

Vedle oblíbenosti je důležité zmínit také fakt, že produkty společnosti Apple mají každodenní využití. Nemyslím tím pouze zábavné aplikace, hry, brouzdání na internetu a podobně. Mám na mysli, že uživatelé používají tyto produkty i v zaměstnání či při studiu. Bez Apple produktů se dnes neobejde řada studentů (především v Americe), a to kvůli speciálním aplikacím a operačnímu systému, který je intuitivní a snadný na ovládání. Není se proto čemu divit, že Apple zastvá významné místo v oblasti vzdělávání, kde nabízí mnoho benefitů, a to slev či různých programů. Zde se nabízí otázka: “Také si berete jablko na svačinu?”

Apple toho nabízí mnoho dalšího i v jiných oblastech našich životů jako je sport, věda, kultura, umění, zábava a mnoho dalšího. Čeho si např. my opravdu velice ceníme a čemu fandíme je projekt balíku aplikací “ResearchKit”.

Nyní se dostávám k hodně skloňované otázce, a tou je cena produktů. Zde už dotázáni nebyli zcela jednotní. Z jednoho úhlu pohledu je cena nových produktů vysoká. Já osobně si vybral druhý pohled. Cena Apple produktů je pro mě investicí, jelikož jak jsem už zmínil Apple nabízí to, co ostatní značky ne! Když porovnáte cenu Apple produktů s produkty jiných společností, zjistíte, že Apple za to prostě stojí! Tudíž je pro mě cena zcela adekvátní. Navíc žijeme v době, kdy není problém koupit zánovní nebo bazarový kus za přijatelnou cenu.

Je to 5 let, co svět opustil blázen, který byl natolik naivní, že opravdu změnil svět

6216457030_2cf0aff09d_bUž je asi jasnější, proč se pokaždé po uvedení nového produktu objeví před Apple Story po celém světě několika denní stanová městečka. Apple jde dál než veškerá konkurenční elektronika. Za vyšší cenu nabízí skvělé věci, které přináší jednoduchost, styl, eleganci, komfort, kvalitu nebo chcete-li pokrok. Nejde nezmínit i aura, kterou si tyto produkty nesou.

Komu za to vše poděkovat? Samozřejmě Stevovi Jobsovi, který načrtl myšlenku měnit nemožné v možné! Jeho ambice se projevovaly všudypřítomně. Nebál se investovat vše a vždy byl o několik kroků před ostatními. To bylo jeho základem jeho úspěchu. Novodobý umělec, který s každým představením nového produktu měnil svět. Vytvořil komunitu lidí, které spojuje láska k nakousnutému jablku. A nejsou to pouze produkty! Je to celkové know-how společnosti, která dělá věci jinak. Bohužel i umělce jako byl Steve Jobs, postihla krutá nemoc, které podlehl 5. října 2011. Velká rána pro miliony lidí na celém světě. Odkaz, který Steve Jobs zanechal, je až neuvěřitelný. Vnímáme to i teď, 5 let poté. Každý z Vás si nosí kousek Steva Jobse ve svém zařízení. Buďme za to vděční, Apple má prostě smysl. Značka, která byla a dodnes je plátnem pro umělce.

Na závěr bych rád poděkoval všem, kteří se podíleli na vzniku článku, ať už formou dotazníků nebo rozhovorů. Sešlo se mi mnoho skutečných a překvapivých odpovědí a poznatků. Je až podivuhodné, že jsem se setkal pouze s pozitivními poznatky a zkušenostmi. Určitou roli v mém výzkumu hraje i náhoda, ale poselství je jasné. Apple není pouze značka, jeto životní styl.

Děkuji!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *