Skip to main content

iPhone: Při zapnutí svítí pouze logo Apple. Co s tím?

Jeden z momentů, kdy je iPhone nejnáchylnější na softwarové chyby je aktualizace, popřípadě instalace zcela nového systému. Čas od času se stává, že se iPhone při aktualizaci zasekne a uživatelé jej v domnění, že si pomohou, restartují. Ano, v některých situacích to může být řešení, ale během aktualizace je to řešení docela kritické.

Během aktualizace se v telefonu – bráno velice jednoduše – nahrazují staré systémové soubory novými a instaluje se tak nový systém. V momentě, kdy tento proces přerušíme a restartujeme (vypneme/zapneme) zařízení, může dojít k chybě, která celý systém, respektive telefon zablokuje a při jeho opětovném spuštění se zasekne na svítícím logu Apple. Přesně ve chvíli, kdy by mělo dojít k bootování celého systému.

Proto, aby se předešlo vypnutí telefonu během aktualizací má Apple ve svém systému několik ochranných prvků, např. nemůžete aktualizovat telefon pokud nemá alespoň 50 % baterie nebo, v případě nižší míry nabití, pokud není napájen ze sítě.

Osobně doporučují provádět aktualizace v době, kdy nepotřebujete s telefonem okamžitě pracovat, ideálně tedy přes noc, večer u televize nebo o víkendu. Vždy se může stát, že aktualizace tak říkajíc zamrzne, ale toho se neděste a vydržte. Ve většině případů se vyplatí počkat a nedělat urychlené kroky, např. zařízení restartovat.

POZN.: Pokud svá data neukládáte na iCloud Drive, DropBox, Google Drive nebo jiné cloudové úložiště a nechcete o ně v případě chyby přijít, telefon před aktualizací systému zálohujte.

Co tedy dělat pokud se iPhone při zapínání zasekne/zamrzne na svítícím logu Apple? Zde jsou 3 možné způsoby, jak učinit telefon opět funkčním. V prvním z nich o svá data nepřijdete, ve druhém a třetím už bohužel ano.

iPhone_hard resetJak resetovat iPhone pomocí tzv. HARD RESET

V případě, že se iPhone zasekne na svítícím logu Apple, tak zkusíme nejprve HARD RESET.

  1. Stiskněme zároveň “home button” + “power button”, neboli “tlačítko plochy” + “tlačítko zapnout/vypnout” -> držíme je stisknuté do doby, kdy obrazovka zčerná, respektive, než se telefon vypne.
  2. Zapneme iPhone klasickým způsobem, tedy stiskem “power button” -> jakmile se objeví logo Apple, tak opět stiskněme a držíme “power button”.
  3. Držíme “power button” do doby, než telefon přejde na klasickou zamknutou obrazovku -> POZN.: Toto může trvat až 2 minuty, proto musíme být trpěliví. 

Tzv. hard reset lze použít i v případě, že telefon zamrzne nebo zpomalí natolik, že není dále použitelný. Tento způsob restartu se však doporučuje provádět pouze výjimečně.

Jak obnovit iPhone pomocí iTunes

V případě, že se iPhone zasekne na svítícím logu Apple a nepomohl předchozí návod, tak:

  1. Připojte iPhone k počítači pomocí USB kabelu a otevřete iTunes
  2. Pokud se v iTunes iPhone objeví, tak jej obnovte pomocí příkazu “Obnovit”, které se nachází na záložce “Souhrn”
  3. Pokud se v iTunes iPhone neobjeví, tak musíme zkusit telefon zapnout v recovery modu -> viz dále

iPhone_obnova

Jak obnovit iPhone pomocí iTunes a tzv. recovery mode

V případě, že se iPhone zasekne na svítícím logu Apple a nepomohl žádný z předchozích návodů, tak je nutné zapnout telefon v tzv. recovery mode. Jak na to? 

  1. Připojte USB kabel k počítači. POZN.: Pouze kabel do počítače, ale NE telefon ke kabelu.
  2. Stiskněte a držte “Home button” -> připojte telefon ke kabelu -> stále držte “home button”
  3. Pusťte tlačítko “home button” až poté co se ukáže Připojování k iTunes/Connect to iTunes
  4. Pokud se to nepovede napoprvé, tak zkuste několikrát body 1-3 zopakovat

Jakmile se iPhone v iTunes objeví, tak jej obnovte pomocí příkazu “Souhrn”, které se nachází na záložce “Obecné”

Pokud by ani jeden z těchto návodů nepomohl, tak je lepší vzít iPhone do certifikovaného servisu Apple, kde se o něj postarají odborníci. Oblíbeným a velice dostupným servisem je např. jeden z našich partnerů iLoveServis.cz.

Pokud máte jakékoliv dotazy, tak nás neváhejte kontaktovat skrze naši Apple Poradnu nebo přímo na e-mail: appleton.mag@gmail.com.

Jan Šmíd

Nadšenec pro produkty a společnost Apple. Na Appleton.cz pro Vás připravuje řadu zajímavých článků od novinek, přes recenze, až po užitečné návody. Právě poslední zmíněná sekce je ta, které věnuje největší pozornost. Jeho hlavním cílem je pomoci čerstvým uživatelům zařízení Apple, a proto pro ně tvoří sérii článků "Pro začátečníky".

Komentářů: 4

  1. zdravím,koupil jsem od známého telefo iphone s4 16gb.Absolutně tomuto telefonu nerozumím.je tam přihlášena na i-cloudu nějaká slečna.Nevím si rady,protože to po mě chce všude heslo…Paní nebo slečnu vůbec neznám,můžete mi poradit co stím??
    Ted se bojím,že telefon je kradený.známy se vypařil a já si nevím rady.

    1. Dobrý den,
      nejdůležitější je odhlásit telefon i iCloudu. To musí udělat vždy ten na koho je telefon přihlášený. Zde doporučuji kontaktovat slečnu aby telefon odblokovala – tedy odhlásila se z iCloudu a uvedla telefon do továrního nastavení. Je tu však riziko, že telefon je kradený, a proto postupujte opatrně.

  2. Dobrý den.
    Při aktualizaci aplikací se mi zasekl Iphone 6. Telefon jsem restartovala a nelze ho zapnout. Rozsvítí se logo Apple, ale nezapne se. Při připojení k PC jsem dala aktualizovat a obnovit. Ale aktualizace se nedokončí. Hlásí to chybu. Dokážete mi poradit, co s tím? Děkuji

  3. Dobrý den,
    Chtěla bych se zepat, mam iphone5s , nemam ho ani rok a před dvěma dny začal samovolně vypínat a zapínat, chvilku funguje a pak kdyz se začne něco na něm dělat tak se vypne a jen svití logo. Máte s tím někdo zkušenosti a radu co s tím ? Moc děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *