Skip to main content

Spotify bude díky společnosti O2 lokalizováno i pro Českou republiku

Největším operátorem v České republice je bezesporu O2. Nabízí nejen největší pokrytí nejrychlejší mobilní sítě 4G-LTE, ale též spolupráci se Spotify.

Tuzemští operátoři se každým rokem předhánějí, kdo vydělal více peněz, kolik kdo zákazníků přetáhl na svou stranu a podobně. Nicméně společnost O2, jehož vlastníkem je nejbohatší Čech Petr Kellner, do své nabídky tarifů zahrnuje i Spotify. Z toho tedy vyplývá, že se veškeří zákazníci dočkali více než 30-ti miliónů skladeb, a k tomu navíc možnost poslouchat oblíbené písničky bez čerpání dat z jejich tarifu. Bohužel vše není tak růžové, jak se na první pohled může zdát.

Tak či onak, díky této spolupráci se v České republice dočkáme české lokalizace nejen aplikace, ale taktéž webového rozhraní Spotify.

Jindřich Fremuth, ředitel divize Rezidentní zákazníci O2, celou situaci popisuje slovy:

Díky naší nabídce si Spotify v České republice našlo řadu nových příznivců a věříme, že díky české verzi se jejich počet ještě zvýší.

Chris Bevington, ředitel pro globální partnerství ve Spotify, se nechal slyšet a prohlásil:

Víme, že lokalizace má obrovský vliv na zkušenosti s používáním Spotify. Jsme přesvědčeni, že lokalizované služby a naše partnerství s O2 umožní českým posluchačům ještě snáz poslouchat oblíbenou hudbu. V Spotify věříme, že díky neustálému zlepšování je naše hudební aplikace nejlepší na trhu. Rollout české verze proběhne postupně v průběhu následujících týdnů.

Společnost O2 se mimo jiné pochlubila se zajímavými statistikami:

Podívejte se spolu s námi na konkrétní data, jak lidé v síti O2 aplikaci využívají. Našim zákazníkům ušetříme měsíčně v průměru 539 MB dat, což znamená asi 250 písniček.

Více než 60 % lidí využívá Spotify alespoň jeden den v týdnu. Co se rozdělení podle pohlaví týče, ve všech věkových skupinách jsou o něco více zastoupeni muži. Přitom nejčastěji si aplikaci nainstalovali lidé ve věku 18-25 let (více než 21 % u mužů a 16 % žen). Počet posluchačů podle operačního systému víceméně kopíruje rozdělení telefonů v naší síti. Cca 60 % patří Androidu, okolo 35 % jsou uživatelé s operačním systémem iOS. Zbytek si rozdělili uživatelé Windows Phone a Blackberry.

O2 do své nabídky tarifů zahrnuje i Spotify, má to však háček

Největším operátorem v České republice je bezesporu O2. Nabízí nejen největší pokrytí nejrychlejší mobilní sítě 4G-LTE, ale též spolupráci se švédskou hudební streamovací službou Spotify.

Operátor tak reaguje na konkurenční nabídku od T-Mobilu, který vsadil na streamovací službu Deezer. Výhodou však je, že se O2 rozhodlo neúčtovat data, která zákazník „spálí“ přehráváním online hudby.

Spotify z vašeho objemu dat nespotřebuje žádná data. Takže hudbu můžete poslouchat klidně od rána do večera. Stačí jen mít některý z tarifů s internetem v mobilu. Vybrané tarify si tuto výhodu můžou užívat do 31. 5. 2018, ostatní tarify do 31. 5. 2017.

Všichni O2 zákazníci s mobilním internetem dostanou 3měsíční prémiové členství zdarma. Po jejich vypršení bude na zákazníkovi, zda chce pokračovat v prémiovém členství. Pokud ano, bude si muset připravit 159 Kč/měsíčně. Tolik stojí Spotify Premium od O2. Platba samozřejmě probíhá jednoduše přes O2 vyúčtování nebo též z kreditu u předplacené karty.

Spotify_banner

Má to ale háček

Nicméně, každá lákavá nabídka má svou druhou stinnou stránku. Podmínky nové služby totiž obsahují zádrhel, na který by si měl dát pozor každý potenciální zákazník.

Ceník nové služby tvrdí:

Využitím této výhody účastník souhlasí s obnovováním datového objemu.

Podle dostupných informací, které mi O2 Guru sdělil na sociální síti Twitter, se automatické obnovování FUP s aktivací hudební streamovací služby Spotify zapne. Nicméně, zákazníci jej mohou kdykoliv vypnout.

Od doby spuštění zaznamenáváme u automatické obnovy dat dobrou zákaznickou zkušenost. Proto jsme souhlas s ní zařadili i do akce Spotify.

Podle mluvčí společnosti O2, Lucie Pecháčkové, se automatické obnovování datového limitu nebude týkat všech zákazníků.

Jedná se o potvrzení souhlasu pro ty zákazníky, kteří automatickou obnovu dat využívají. U těch zákazníků, kteří si tuto možnost v minulosti deaktivovali, toto rozhodnutí respektujeme a nic se pro ně nemění.

Trhu to jen prospívá

Já osobně jsem moc rád, že se operátoři nesnaží konkurovat jen ceníkem, ale také nějakou tou přidanou hodnotou. Potenciální zákazník tak má opět další důvod k řádnému promyšlení, ke kterému operátorovi vlastně přejde.

Samotnému českému trhu podobné kroky velmi prospívají. Jakmile uvede nějakou novinku jeden operátor, konkurence musí reagovat. A to je na tom to nejlepší. Občas jsou některé kroky operátorů nesmyslné, někdy však pro změnu velmi přínosné. Já, jakožto zákazník, tak mám možnost lepšího výběru.

Spotify má v online režimu větší smysl

Dnešním dnem jsem „spálil“ veškerý svůj datový FUP limit. Když jsem tedy na Twitteru zjistil, že si pro mě O2 připravilo online Spotify bez účtování dat, musel jsem toho hned využít. Nicméně, já jsem k podobným akcím velmi skeptický, tudíž si vše musím ověřit – zavolal jsem tedy operátorovi a zeptal se ho, zda se akce týká i mě.

Ačkoliv se to může někomu zdát úsměvné, tak Spotify pro mě má zase o něco větší smysl. Konečně si nemusím stahovat hudbu do offline režimu, ale mohu si ji poslechnout online. Bohužel to se nelíbí baterii mého iPhonu, však to jistě znáte.

Používáte Spotify? Pokud ano, jak se vám nová nabídka zamlouvá? Napište nám to do komentářů!

Zdroj: O2 , Lupa

Zdeněk Koutský

Student Střední průmyslové školy Emila Kolbena se zaměřením na Informační Technologii. Zdeněk je také velký fanoušek Applu a ke své práci používá iPhone 5s a MacBook Pro 13" Retina. Zdeněk se také věnuje sportovním aktivitám. Jeho předností je basketbal, ale také si rád zahraje na konzoli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *